Hos mormor och morfar

Igår sov Mio hos mormor och morfar. Det hade varit så kul. Dom hade kastat boll och Mio hade gapskrattat :D
Idag hade dom hälsat på kusin Alice och lekt.

Marknad

Det var marknad i stan i dag och vi var självklart där och trängdes med resten av Borås.

image268

image269
 

Dagens Outfit

image266

image267

Fin dikt

Jag födde dig raring, du kom ifrån mig
Och hela mitt liv ska jag älska just dig
Din hy är så fjunig din kropp är så varm
Jag håller dig nära intill på min arm
Du somnar så nöjd och så trygg vid mitt bröst
Jag nynnar små visor till glädje och tröst
Gyllene lockar och ögon så blå
Knubbiga armar och fingrar så små
Din hand i min hand, ditt gurglande skratt
För mig är du lyckan, en värdefull skatt
Du växer var dag, liten blir stor
Jag gläds åt din framgång, jag är ju din mor
Jag räddar för spöken som kommer om natten
Jag vänder din kudde och hämtar dig vatten
Snart springer du lätt på smidiga ben
Och kroppen blir knotig som förr var så len
Du pratar och skrattar och sjunger och gråter
Jag tröstar, förmanar och lyssnar, förlåter
Du frågar om livet och allt runtomkring
Jag svarar på allt och på ingenting
Du börjar i skolan med ryggsäck och allt
Och vantar och mössa ifall det blir kallt
Jag står där i fönstret och ser hur du går
Jag ler fast i ögonen skymtar en tår
Vart tog de vägen, de år som försvann
Vad stor du har blivit, vad mycket du kan
Snart blir du förälskad och kinderna glöder
Och sen blir du sviken och hjärtat det blöder
Jag tröstar och lyssnar och minns alltför väl
Hur sårbar man är i hjärta och själ
Snart flyttar du ut, strax lämnar du mig
Och livet går på, fast nu utan dig
Vi träffas ibland, du gör små besök
Du sitter som förr vid mitt bord i mitt kök
Får nybakta bullar och dricker choklad
De minnena värmer, de gör mig så glad
Och nu har du gift dig, har egen familj
Och jag har små barnbarn som jag tittar till
Fast pannan den rynkas och håret blir grått
Så minns jag med glädje de åren som gått
Jag tackar för lånet - för stort och för smått
Du är den vackraste gåva jag fått! 
image265



Denna hittade jag på Elin´s sida på familjeliv.
 

Ny Pyjamas

image262


    

Söndagsmiddag

Idag var vi bjudna till farmor på söndagsmiddag. Farbror Niklas tjej Ann-Sofie kom och hämtade oss, Faster Sandra och Jimmy kom oxå dit. 
  

image255

                      image260

image261
 

God morgon!

Vaknar med ett leende;)
image252

Amanda och Daniel

I fredags sov Daniel och Amanda över hos oss. Mio gillade att busa med Amanda.
         

image251

Mio leker

Henrietta busade oxå med Mio igår!
image246

och badade honom....image247

Mio leker


Igår träffade vi Malin och Liam, Saga och Julia, Elina och Tindra, Linn och Nova, Camilla och Madelen. Vi fikade på frälsningsarmens café... det är så bra för barn där. Mio och Liam busade.

                     

    
 

Bortskämd

När Mio var hos farmor här om dan hade hon shoppat ett par JÄTTE tuffa Reebok skor till honom.
 Så här ser dom ut....
image239
 

Ny badad...

image237

image238

Leker på Späd


Idag var vi på spädbarnsgruppen och Mio lekte med Liam, som är en månad äldre.
Mio´s "tjej" Tindra var sjuk idag och de andra brudarna är ju så små, så nu fick killarna busa själva.

               


                               


image236

 

Dagens Outfit



image227

Mio leker

Mio fick kusin Alice gåvagn... den va skoj!

image224

image225

Bus med kusinerna

I helgen va Moster med familj och hälsade på. Vi firade mormor som fyllt år.
         

image220

    




 

Mio leker


         

Hittade Mio under databordet... han hade ställt sig själv upp. Så duktig kille! 

 

Mio leker

     

image209

        
 

Mormor

Idag åkte mamma och mormor och hämtade Mio efter ha varit hos farmor i natt...
image204



  

Dagens Outfit

image201

   


Farmor kom och hämtade Mio idag, för mamma har åkt på vinterkräksjukan.
Bättre att busa med bästaste farmor!

 

Svart/vitt

image194

           

image200

Besök


Elin från Hallsberg är här och hälsar på nu. Hon bär på en kompis till Mio som beräknas komma i november:)
image191

  

Dagens Outfit

image188

   

Fakta

Mio är nu 8månader. En helt underbar liten matglad kille:)
Han kan nästan krypa, men tar sig bättre fram genom att dra sig fram med armarna. Han kan sitta men själv på golvet men kan inte lägga sig ner då så då blir han ledsen ganska snabbt. Som ni läst har han redan 6st sma gaddar. Han gillar när man sjunger "Nyss så träffa jag en krokodil" sången. Favvo leksaken är mammas mobiltelefon...hum, fjärrkontroller går oxå bra. Han gillar att prata.. han sejer Dadada, Papapapa, Babababa.... Men inte Mamma än:(
Han vaknar vid 6-tiden och sover för natten vid 18-tiden... men sover några gånger på dan oxå.

image187

 

Present


Igår fick vi ett paket i brevlådan. det var i från faster Petra... en badbok på engelska som hon köpt i Syd Afrika. Tack, det ska läras itid:)
image184

  

Dagens Outfit

image183

Svart/Vitt

image179 
 image182

Tisdag


I dag va vi på spädbarnsgruppen... det tyckte Mio va kul.
När vi kom hem så hälsade Ann och Henrietta på oss.
image177


image178                                                                                                                                                                                                               
















































Dagens Outfit

image176

Dagens Outfit

image175

Bilder

image173

image174













































Ny kamera


I fredags va farmor här och lämnade den nya kameran... jätte fin (lime grön).
Tack till fastrar, farbror och farmor!

image171

image172



  Mio har varit hos farmor hela helgen och busat!

RSS 2.0