det tar aldrig slut!

Mio är sjuk igen!
Han har feber. I går hade han 40graders feber när han vaknade efter att ha vilat.
Jag fick vara hemma från jobbet igår tills i morgon. Han är ju piggare idag, men har fortfarande feber.
Jag bara önskar att detta kunde va över nån gång. Han har ju varit så mycket sjuk på senaste tiden att jag börjar undra om det är nått alvarligt. Men vi får hoppas att han blir bra till på söndag så han kan va på dagis.

Bilder

Här är några bilder från när Mio var hos farmor... dom talar för sig själv att han trivs!

    

image553

         









image557


         

image561

Ska skriva

Jag skulle skriva och berätta om påskmiddagen hos mamma och om vistelsen från lördag-  tisdag för Mio hos farmor. Tänkte lägga ut bilder, men nu tar allt en sån tid så jag skriver om det i morgon.
PS. Mio sover på dagis!

Grattis

Ett STORT GRATTIS Fanny!!!
Önskar Linda och Mio

image550

Glad påsk



Mio & Linda önskar alla en riktigt
Glad Påsk!!

image549

med morfar

Det blir ju så tråkigt att bara vara hemma hela tiden. Så vi gick till mormor och morfar på dan i dag. Morfar är så bra på att busa och sen tog han med sig Mio på en lång promenad i solen.
På eftermidagen kom jag och mormor på att vi skulle gå på en föreläsning så då passade morfar Mio hela kvällen.
Det hade gått så bra. Mio sov så gott när vi kom hem.


PS. Jag pratade med Gunilla på Bvc i morses och hon tyckte att vi skulla avvakta med läkare eftersom han ingen feber eller trötthet hade. Han skulle bara äta rostat vitt bröd och dricka mycket. 

Sjuk

I fredags när Mio sov på dagis ringde dom vid tio tiden och sa att Mio kräkts ner hela sängen, men hon hade lagt honom i en annan säng så han somnat om. Hon tyckte det va lika bra att han fick sova så jag hämtade honom på lördag morgon. Vi va ju på kalas på lördagen och märkte inget av nån sjukling. Men på natten kräktes han igen, men va lika pigg dan efter. Han kräktes igen på söndag kvällen sen har han varit lös i magen, så jag har inte varit och jobbat.
Idag trode jag han skulle kunna gå tillbaka till dagis på torsdag, men efter badet mitt i lekandet började han kräkas kaskader... det bara sprutade flera meter. Lilla gubben. Det va bara att snabbt in i duschen och spola av. Han har ju knappt haft nån matlust de här dagarna utan medst velat dricka. Nu sa kvinnan på sjukvårdsupplysningen att han måste till läkare i morgon, så ligger det till.
Mer info om hur, vad läkaren säger kommer i morgon.....

image548

På kalas

I lördags var vi hos mamma på kalas. Det var min systers hela familj vi firade.
Dom bor annars i Hallsberg men ville fira här. Vi åt fläskfilé och hasselbakspotatis med kantarellsås.
Mio tyckte det va gott. Till efterätt åt vi tårta...mums.  
Mio och kusin Alice busade jätte mycket, lekte tittut och gömde sig under borden.

image545

morgon

Innan dagis... Mio är på bra humör:)
image542

    

Dagens Outfit

Här är på morgonen när Mio härmar mig med att prata i telefonen.
image540


..en liten tuffing...                                                                                 
image541

Mormor och morfar passar Mio

Mio får vara mycket hos mormor och morfar nu när han skolas in på dagiset så mamma kan jobba.
Idag har han varit där hela dan och dom hade hälsat på kusin Alice och lekt och ätit glass.
Sen hade dom varit på promenad i det fina vädret.

Inte dagens bild...
image539

RSS 2.0