Nya dagiset

Mio har ju börjat med inskolning på en annan förskola nu.
Han stormtrivs och personalen är så gulliga. Så nu har vi inskolning i två veckor sen tredje veckan ska vi sova över och se hur det går. Förskolan har öppet dygnet runt även på helgerna. Det passar ju oss bra eftersom jag jobbar en del kvällar och då får han sova där.
Mio är ju en kille som har stort behov av att träffa andra barn så det här kommer nog bli jätte bra för honom.
Att han måste sova där ser jag inte så negativt utan då har ju vi hela dagen tillsammans, det finns ju så många som lämnar sina barn tidigt och hämtar lagom till sängdax, de får ju inte alls lika mycket vakentid som jag får med min skrutt.

Mio på nya dagiset....
image538

farmor helg

I lördags kom farmor och hämtade Mio. De var först och fikade i stan med farmors kompis, Mio försökte fjäska till sig fika av bordsgrannen oxå... hihi.
Sen hade dom varit på kalas till en ettåring och det hade han gillat...både busa med barnen och mat.
Han sov hos farmor och vaknade vid 5-tiden och ville leka.. hua.
Han hade fått ett morgon bad i baljan sen promenerade dom och Mio hade tillslut somnat i vagnen och sovit i 4 timmar. På eftermidagen var dom hos farbror Niklas och Ann-Sofie, och sen körde dom hem honom hem honom.
En rolig helg för honom:D

pappa kul

Idag kom Mio´s pappa hit. Vi var i stadsparken och lekte på lekplatsen sen åkte vi buss till pappas kompis.
Där fikade vi och Mio fick leka med en massa leksaker där.
Vi åt på kina i stan. När vi kom hem kom pappas kompis och hans familj. Mio lekte med Adrian (1,1/2år) och han bjöd tom på päron... en snäll kompis:D
När dom gick va Mio jätte trött så han fick bada och nattas av mamma och pappa i sängen.

image533

Vickan, Mikael och Adrian var här och hälsade på....

           

Grattis

Ett stort
image532
morfar
Kram Mio och Linda

trötter

I går jobbade jag från ett till nio så Mio var på dagis till fyra då mormor hämtade honom.
Han hade varit jätte trött men go tyckte hon.
Så här utslagen såg han ut när jag kom hem..... min lilla skrutt:) Mormor sa att han hade en randig tröja på sig, tycker mer att det ser ut som det är spindlar på tröjan. Ha ha ha...
image531

....

Jag jobbade kväll i fredags så mormor och morfar hade Mio där. Han hade inte somnat förän vi 21-tiden och vaknade klockan 5...hum. Men mormor gick upp och busade.

Igår var vi hos kusin Alice och lekte när vi åkte hem somnade Mio i bilen..lillskrutt.
image530

Kul i badet

Mio var helt slut när jag hämtade honom från dagis igår. Han hade inte vilat alls mycket på dan.
Han hade ätit bra..(inte förvånad), falukorv och makaroner.

Eftersom han va så trött när vi kom hem fick jag göra allt för att sysselsätta honom... och bada älskar han ju så det fick honom lite piggare.
image528 

I helgen

Mio var ju magsjuk förra veckan, men nu är han frisk:)
I fredags kom Beckas föräldrar hit med deras nya lilla hund... den va ju inte så jätte rolig att leka med för den sov nästan hela tiden. Men den va ju sååååå söt.

image527

På lördag förmidag kom Mio´s pappa och farfar och Inger för att hämta Mio. Dom skulle åka till gamelfarmor och hälsa på. Det hade gått jätte bra. Han hade ätit kött och potatis och fikat med en stor semla...mums.

På eftermidagen så lämnade dom Mio till mormor och morfar, där hade han badat i diskhon... ska sätta ut bild på det sen. Men han hade inte sovigt mycket i natt... eftersom dom bor mitt i stan så hör dom ju allt som händer nere på gatan och igår hade det varit liv, så det va ju inte konstigt att han inte ville sova.
Idag gick jag för att hämta honom och en stor kram fick jag när han såg mig...det är kärlek det!

I hallsberg

Vi åkte till kusinerna i Hallsberg i fredags. Vi var där eftersom moster och hennes man skulle till Stockholm.
Moster fyllde år i lördags, men vi firade redan i fredags innan dom åkte.
...en jätte god tårta med nogat fyllning...

image525



På lördagen kom Elin och lilla Hugo och hälsade på... Det va livat. Hunden skällde barnen skrek, Julia försökte få dom glada och Fanny fick göra middag. Såg att Elin inte fått i sig en klunk av kaffet när dom gick... får nog va hos dom nästa gång.

...Så sööööt lille Hugo...
image526

RSS 2.0