Från Elin

You´re my angel

Whenever Im down and my world is black,
your always there to bring me back.
Whenever Im sad and feeling blue,
you make me feel better and think happy thoughts to.
Your like an angel fraom above,
giving me lot´s of happiness and love.
Youre a very sweet person, loving and kind,
with a great personality and a beautiful mind.
You make the world a better place, just being in my life.
that you leaving me now cuts in my heart like a knife.
Thank you for being such a wonderful friend,
and know that our friendship will never end.

Love Elin



Tack Elin för dikten.. den värmer i dagar grå.

Hemma igen

Så nu sitter man här... igen.
 Hemma verkar allt flytt på som vanligt. Lite skvaller men annars inget nytt.
Självklart är det ju lite roligt att va hemma oxå, men jag bara mår så bra med min kära syster och hennes familj.
Har ju saknat... så mycket.
Har shoppat en del så nu blev sovrummet mys...
ännu mysigare med dig förståss.
Mio sover.. är ju den största i mitt liv. Kommer aldrig svika dig min prins.
Det finns nog en mening med allt!
 

Midsommar

image14
Julia, Fanny och Annica

image15  image16
Fanny...                                                                   Julia...
image18
...och jag

Midsommar



image13


Underbar

image12

O.C

Det regnade ju hela dan idag så jag och tjejerna va bara hemma och kollade film.
Började kolla på första avsnitten av serien O.C, Fanny har ju alla boxar med alla avsnitt så om det fortsätter va dåligt väder ska jag sitta som idag Klistrad...hehe

image11

 OC (The O.C.) är en amerikansk ungdomsserie som handlar om livet för några ungdomar i Orange Country. Kalifornien. Ryan Atwood är en ung kille från "fel" sida av stan. På grund av speciella omständigheter hamnar han i Newport Beach, överklass-stället, där de rika bor.

Han tas om hand av familjen Cohen: Sandy, Kirsten och Seth, och flyttar in i deras poolhus. Han får då vänja sig vid en vardag av ett slag han aldrig förr varit i kontakt med.


The O.C är som amerikansk TV-serie väldigt kontroversiell eftersom den, i jämförelse med andra serier i USA med samma målgrupp, är politiskt inkorrekt. Droger, alkohol, homo- & bisexualitet och sex före äktenskap skildras nyanserat och realistiskt.


Sommarkrysset

I kväll går Sommarkrysset på tv. Det ska jag, Mio och systers familj och min vän Elin titta på.
Om allt blir som det ska äter vi taco-paj...mmmmm, så gott.


image10


Gästartister 16 juni: Linda Sundblad, E-type, Svante Thuresson & Titiyo, Weeping Willows och Jessica Andersson.

Tankar


Kom närmare
se i mina ögon...
se vem jag är
Hjälp mig att förstå
varför just jag?
Tala till mig berätta
varför just du
Kyss mig och känn
öppna dig och låt det pirra
Låt mig få känna dig i mig
förstå hur sårbar jag är
Nu finns jag
Låt mig få finnas

Jag och Mio

image9

Tänker

image8

Jag läser...

Nanny dagboken av Nicola Kraus & Emma McLaughlin: är en ganska rolig bok... Kanske mer ett lite lättsamt tidsfördriv när det som nu är så varma dagar.  
image7
 Nanny kämpar för att bli klar med sin universitetsexamen och samtidigt klara hyran för sin mikroskopiska lägenhet så hon accepterar erbjudandet att ta hand om den förmögna familjen X:s ende son. Hon kommer snabbt underfund med att det är krävande att ordna en behaglig tillvaro åt en familj där ingen lagar mat, städar eller uppfostrar sitt eget barn. När makarna X:s äktenskap börjar knaka i fogarna blir arbetet som nanny en nästintill omöjlig balansgång mellan försöken att rädda barnets mentala hälsa och omsorgen om den egna integriteten.


Tankar


Ett piller och öppna ögonen och se, men bara det du föväntas.
från 110 till lagom
från en rysare till en romantisk komedi
från sk "vilsen" till sk "trygg"
från djup till ytlig
från on till autopilot
från en insikt till ett förnekande
In i bublan och va med


RSS 2.0