piggnar till

Känner mig lite seg men detta brukar ju pigga upp....



Kaffe med mjölk och en cigg.... Får se om det ger nått resultat!

måndag




i sovrummet

Jag putsade fönstret även i sovrummet och hängde upp nya gardiner....lite ljusare blev det.



städar

Eftersom jag va hemma med Mio idag så passade jag på att putsa fönsterna i köket... La även på en duk jag hittade som va lite färgglad på bordet.


Ser det ut som en julduk?? Kanske inte blev så bra...





































Twilight

Här om kvällen kollade jag på Twilight.... Säger bara Gud vilken bra film. Det va Becka som rekomenderade den och det va bra det. Tycker ni måste se den!


 

Twilight är baserad på Stephenie Meyers succéroman Om jag kunde drömma. Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington, Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulla och förföriska Edward Cullen tar hennes liv enoväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig, men nu går ingen säker, minst av allt Bella, som är den person Edward älskar mer än någon annan. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara. Källa sf.se


Grattis Grattis

Ett stort GRATTIS till min syster dotter
Fanny på 16 års dagen!



Massor av kramizzzzar
Linda och Mio

ego





med spolar i håret blir det lockigt och
fluffigt...syns inte så bra på bilden!





spel kväll

Igår va vi i Falköping hela dan och efter allt ost köpande så va vi ju tvugna att ha en liten ost-smakar-kväll hos mig.
Jag och Lena käkade och drack så vi mådde illa... men gott va det.
Vi spelade en massa spel oxå bla. Vem vill bli miljonär på tv´n även Otello och Geni. Lena vann väl för det mesta men revanschen i Otello tog jag hem:)



  

Kolla en film

Eftersom jag nu kom hem mycket tidigare än vad jag trott så lägger jag mig och kollar nån film. Har inte bestämt mig vilken än... Kanske rallybrudar eller låt den rätte komma in.

                    


Jag läser

Jag fick låna en bok av syster sist när jag va uppe i Hallsberg. Väninnan med Denise Rudberg. Har snart läst färdigt den och tycker den är rolig och lättläst. Något som passar mig bra nu.

Kristin lever ett till synes skyddat och bekymmerslöst överklassliv i Stockholm. Det är emellertid en värld fyld av oskrivna regler och stark social press. Så när äktenskapet med den tyranniske David blir ohållbart ställs Kristin i en svår situation: Skall hon våga lämna honom, bryta mot konvenansen och riskera att förlora såväl vänner som ställning? Från den närmaste omgivningen, inklusive sin egen mor har hon inget stöd att hämta. Det är först när Kristin återupptar kontakten med Eva, en skolkamrat från Östra Real, som hon möter egentlig förståelse. Eva drar med sig Kristin i ett hektiskt nöjesliv och stärker hennes självförtroende, vilket resulterar i att hon bestämmer sig för att ta det avgörande steget. Väninnan är en berättelse om en ung människas integritet och hennes möjligheter att upprätthålla den i en miljö där avvikelser ses med oblida ögon.

Sjuk igen:(

Nu har jag åkt på magsjuka... Jag fick lämna jobbet efter en väldigt långt besök på toan... konstaterade att det inte var så bra att gå runt och smitta en massa bingospelare.

Jag hade ju fest i lördags... så himla kul... massa mat och dricka och as trevligt sällskap.
Det tråkiga va att jag hade hämtat kameran på dan men tog inte en enda bild eftersom jag inte hade några laddade batterier. Gabbi hade visst tagit några bilder så jag får väl sno dom.

Tjo hej... nu ska jag vila igen.


RSS 2.0