Film

Jag skulle ju ha jobbat i helgen men fick va hemma eftersom jag är förkyld.
Mio´s farmor var barnvakt så jag kunde vila. Passade på att kolla en massa filmer.
En film som jag rekomenderar är A Mighty Heart, den är ju värklighetsbaserad så det är svårt att hålla tårarna tillbaka.
image76
Angelina Jolie gör en av sin karriärs mest imponerande och rörande prestationer i denna chockerande, sanna berättelse som bygger på Mariane Pearls bästsäljande självbiografi.

Efter att hennes make, Wall Street Journal-reportern Daniel Pearl blir kidnappad av terrorister, börjar Mariane desperat att leta efter ledtrådar i en hektisk kamp mot klockan för att återfinna honom.


jobbat

Kom nyss hem i från första kvällen på jobbet. Skulle slutat 23.00 men allt med redovisningen krånglade så vi kom inte där ifrån förän 23.30. Det va mycket som hade ändrat sig undertiden jag varit borta. Ny personal, nya spel, ett nytt café, nya terminaler och en kortläsare... så det lär ju ta ett tag innan man kommer in i det.
Bertil tog hand om Mio tills mamma kom vid 19-tiden. Han hade inte somnat förän vid 20.30-tiden.
Men Bertil tyckte det hade gått bra med han även om Mio är lite hängig. Han är ju fortfarande förkyld..stackarn.
Nu är jag helt slut. Ska ta en kopp te och käka några mackor jag hittade i kylen.
Sen blir det bara nana och drömma om en massa siffror...

Måste

Som en grå/svart stor mössa sitter på mitt huvud med alla mina måsten.
Orkar inte ta till mig allt. Men känner ständigt att måste finns över mig.
Måste, måste och måste...
gå till tandläkarn, ta körkortet, fixa lägenhet, byta jobb, aktivera Mio, tvätta, städa, betala räkningar,
tänka goda tankar, banta, spara pengar, ringa alla jag lovat, barnsäkra bokhyllorna... orkar inte ens skriva alla mina måsten.

Jag fattar att jag inte är ensam om detta problem, men fy fan vad jävla usel man känner sig.
Ständigt plågas av dåligt samvete... inte konstigt att människor hamnar i depressioner.
Jag försöker att låta det få va som en mössa och inte låta den trycka ned mig.
Nu ska jag iaf. ta tag i disken.. då brukar jag känna mig lite duktig efteråt.

Sen sist

Jag har städat ut julen nu...inte riktigt, en julstjärna kvar.
Vet att jag är såååå dålig på att skriva här, jag har ju fullt upp med Mio´s blogg.
Måste ju kolla på Andra Avenyn nu, jag missade igår (första gången).
Om en vecka börjar jag jobba igen, VILL INTE!!! Tycker det ska bli sååå tråkigt.
Jag har sökt jobb på Ica Maxi som ska öppna här så håll tummarna att jag får jobbet.







Ge lite kärlek och du får det dubbla tillbaka!
...tror jag....

Stardust

Jag kollade färdigt på filmen Stardust i kväll. Jag tyckte den var bra, lite saga och fantasy.
image75

Filmen, som bygger på Neil Gaimans bästsäljande roman med illsutrationer av Charles Vess, tar med publiken på ett äventyr som börjar i en engelsk by och slutar i en magisk värld. En ung man vid namn Tristan försöker vinna byns skönhet genom att lova henne en stjärna som fallit från himlen.

Hans resa tar honom bortom byns murar till ett mystiskt och förbjudet land. När Tristan hittar"stjärnan"upptäcker han att det faktiskt inteär en bit meteorit utan en arg skadad tjej vid namn Yvaine som inte alls har någon lust att dras runt halva världen för att presenteras för någons flickvän. Men Tristan är inte den ende som letat efter"stjärnan".

Fyra söner till en döende kung - för att inte tala om deras tre döda bröders spöken - alla är beroende av"stjärnan"för att kunna lyckas isina försök att taöver tronen. Treonda häxor ledda av den mordiska Lamia letar efter"stjärnans"hjärta som ska ge dem ungdomen åter.

Tristan och Yvaine blir tvugna att fly tillsammans och på vägen råkar de ut för kaptenen på ett flygande piratskepp och en skum handelsresande vid namn Fence. Under resans gång upptäcker Tristan meningen medäkta kärlek utan att förstå att han utsätter Yvaine för ännu mer fara...


2008


Gott nytt år!
några dar försent...
image72

RSS 2.0