Har läst

Alexandra av Torgny Wiren: är en riktigt bra bok jag läste för ett tag sedan, fick mig att inse..

image5

           







 I händelsernas centrum finns Alexandra, en tjej i övre tonåren som inte sparar några mödor i sitt sökande efter sanningen. Vi får följa henne på en hisnande resa - i både yttre och inre mening. Den leder bland annat till en schaman i Nepals bergsmassiv, till buddistmunkar och ett hinduiskt center i Indien och till en muslimsk koranskola i Syrien. Alexandra får under sin brottning med livsfrågorna möta de stora världsreligionerna, och uppleva saker som hon i sin vildaste fantasi inte kunnat föreställa sig: märkliga själsresor, livshotande droger och sjukdomar, helande och mirakel, men också vänskap, kärlek och många människors omutliga hängivenhet.

Kommentarer
Postat av: Allica

Den här verkar ju skitbra!Kanske nå´t för mig att läsa innan jag drar till Indien.

2007-05-25 @ 17:13:06
URL: http://blogg.aftonbladet.se/4879

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0