Mamma sa att jag var sjuk

Jag beställde några böcker som nu har kommit.
Nu har jag börjat läsa Mamma sa att jag var sjuk. Den är så bra att jag tar den med mig i väskan för att läsa när minsta tillfälle ges. Rekomenderar den absolut.
image82
Julie Gregory överlevde Münchhausen by proxy, förmodligen den mest komplicerade och dödsbringande formen av barnmisshandel som är känd idag. Från sin tidiga barndom blev Julie Gregory regelbundet röntgad, opererad och medicinerad i en fåfäng kamp mot sjukdomar som skapades i hennes mors fantasi. Münchhausen by proxy (MBP) är världens hemligaste och farligaste form av barnmisshandel där vårdnadshavaren, oftast modern, uppfinner symtomen hos sitt barn därför att hon eftersträvar läkarnas uppmärksamhet.

Kommentarer
Postat av: Petra

Har du läst Pojken som kallades det? Finns tre böcker om pojkens uppväxt med en udda och sjuk mammma. En sann berättelse...trr att Mios farmor har någon av dem hemma som du an låna...

Kramar

2008-02-19 @ 10:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0