Gifter i maten!

Jag hittade en artikel på aftonbladet 13/11 07 där det tydligt svart på vitt står skrivet om smakämnen som är giftigt för våra nervceller. Mat som vi äter dagligen utan att tro att det skulle påverka oss. 
Jag gick skallgång i mitt skafferi och hittade 7st produkter som innehåller giftet.
Jag tänker iaf. tänka på vad jag stoppar i mig och min son nu när man är upplyst. Hur gör du???

image103

Så undviker du glutamat i maten

  Det enda sättet om du vill undvika glutamat är att lusläsa innehållsförteckningen. Allt som slutar på -glutamat eller har E-nummer 620, 621,622,623,624 och 625 är glutamat som påverkar hjärncellerna.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag bryr mig inte, och det står jag för! ;)

2008-05-19 @ 15:53:12
URL: http://fansan.webblogg.se
Postat av: Petra

Jag bryr mig och försöker även undvika transfetter som i kex, öpta kakor mm och färgämnen som i färgglattgodis mm. :-) Bättre att baka själv!

2008-05-20 @ 13:28:34
URL: http://www.axelbjork.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0