Ny vaken

Jag sov... slumrade sött. Vaknade hastigt med en strålkastare i ansiktet, mörker vart jag än ser... Lade mig snabbt för att somna om.
Rädd för strålkastaren drömde jag mardrömmar, men fortsatte att sova.
Sakta började jag nu att vakna, denna gången med dig vid min sida... långsamt sträcker jag på mig och gäspar till. Fortfarande rädd för att bli klarvaken... men vågar se ljuset och ser att du oxå gör det. Du pekar på mörkret och visar att jag inte behöver vara rädd för att du är här med mig. Jag ser omkring mig på alla som sover djupt... tror inte ens att alla vill vakna.
Nu ska jag bara käka en stadig frukost så jag piggnar till.
Tack för att jag får vakna med dig vid min sida!

Kommentarer
Postat av: elin

tjena!

har du skaffat kille?

2008-05-14 @ 11:42:22
URL: http://tulles.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0